ECEAE-March-11-2015-event-banner-srPodsećamo da je 2013. godine Evropska koalicija za zabranu eksperimenata na životinjama (European Coalition to End Animal Experiments ECEAE) posle višegodišnje borbe uspela da u Evropi zabrani eksperimente na životinjama u kozmetičkoj industriji, prodaju i uvoz kozmetičkih proizvoda, njihovih sastojaka i sredstava za ličnu higijenu koji su testirani na životinjama bilo gde u svetu.

Danas, 11. marta, dve godine posle, ECEAE  poziva na zabranu proizvoda za čišćenje koji su testirani na životinjama. Na sastanku u Londonu, ECEAE je obeležila drugu godišnjicu svoje uspešne kampanje koja je imala za cilj zaustavljanje testiranja na životinjama u industriji kozmetike, uz poziv donosiocima odluka širom Evrope da nastave da budu primer ostatku sveta i stvore Evropu bez proizvoda za čišćenje koji su testirani na životinjama.

Članovi ECEAE, koalicije vodećih Evropskih organizacija za dobrobit životinja, formirane sa ciljem da izdejstvuje zabranu eksperimenata na životinjama širom kontinenta, okupili su se na Parlamentarnom trgu u Vestminsteru 11. marta pre podne radi atraktivnog događaja. Noseći krpe i pajalice, prikazali su „prljavu“ mapu Evropske unije da bi podstakli upotrebu humanijih proizvoda za čišćenje.

Zabrana uvoza i prodaje kozmetike testirane na životinjama uvedena je u EU u martu 2013. godine, posle 20 godina kampanje Koalicije, uključujući visokoprofilnu javnu i političku kampanju koja je podigla svest o problemu i dobila podršku evropskih političara i potrošača.

Izvršna direktorka ECEAE Mišel Tju (Michelle Thew) izjavila je: „Oduševljeni smo što je Evopska unija konačno bez kozmetike testirane na životinjama i veoma smo ponosni na vodeću ulogu u ovom važnom postignuću, ali još uvek ima mnogo posla da se uradi. Bezbroj zečeva, hrčaka, pacova i miševa prima injekcije, omamljuje ih se gasom, prisilno ih se hrani i ubija da bi se testirali sastojci koji se nalaze u običnoj kućnoj hemiji poput detedženata za pranje, osveživača vazduha i tableta za sudove. Želimo da Evropa pošalje poruku svetu i da zauvek počisti surovost, tako što će okončati testiranje na životinjama za ove proizvode“.

ECEAE-March-11-social-media-graphic-1srECEAE-March-11-social-media-graphic-2-sr

Tokom poslednjih 20 godina, ECEAE kozmetička kampanja je dobila veliku podršku za svoje napore da okonča surove i nepotrebne eksperimente na životinjama, uključujući i podršku poznatih ličnosti poput Sir Pol Mekartnija, Krisi Hajnd i Siene Miler. Saosećajni potrošači mogu da provere da li su njihovi proizvodi za čišćenje „bez surovosti“ tako što će na proizvodu potražiti logotip „Zeke koji skače“ („The Leaping Bunny“), koji se dodeljuje jedino kompanijama koje se drže stroge politike nesprovođenja testova na životinjama. Preko 600 kompanija se sertifikovalo, uključujući Ecover, Marks & Spencers i Bio-D. Da bi pogledali čitav spisak, molimo posetite www.gocrueltyfree.org