Povodom huškačkih tekstova, koji su se početkom februara meseca pojavili u medijima, a u vezi napuštenih pasa, udruženja Nada za životinje - Riska, Link plus i Feniks uputila su saopštenje medijima u kome ih pozivaju da profesionalno izveštavaju, da ne šire paniku i ne uznemiravaju javnost:
"Obraćamo vam se u vezi primetnog interesovanja medija za izveštavanje na temu problema napuštenih životinja, a u svetlu skorašnjih događaja o kojima smo se informisali putem štampanih i elektronskih medija.
Podsećamo vas da član 5. Zakona o javnom informisanju i medijima (Sl. glasnik RS, 83/2014) koji se odnosi na informisanje o pitanjima od interesa za javnost, propisuje da svako ima pravo da istinito, potpuno i blagovremeno bude obavešten o pitanjima od javnog značaja.
Ukazujemo da informisanje nikada ne možemo posmatrati nezavisno od obrazovanja javnosti i formiranja stavova javnog mnjenja u odnosu na fenomen koji je predmet izveštavanja.
Kodeks novinara Srbije sadrži jasne smernice kojima se teži postizanju tačnosti i objektivnosti izveštavanja i razlikovanju činjenica od komentara, pretpostavki i stavova. Kao što znate, čak i iste činjenice u različitim kontekstima mogu navoditi na različite zaključke.
Naša Udruženja su se obratila NUNS-u i UNS-u, povodom problema netačnog i senzacionalističkog izveštavanja više medija dana 5.02.2015. godine o slučaju koji se desio u Višnjičkoj banji u vezi sa tzv. napadom napuštenih pasa. Isti mediji su istoga dana naknadno menjali prvobitne tekstove vesti što samo govori o nepromišljenom i nezakonitom postupanju istih. To nameće i pitanje prave uloge medija i njihove društvene odgovornosti. Ukoliko mediji nastave sa praksom senzacionalističkog, pristrasnog i tendencioznog prikazivanja problema našeg odnosa prema životinjama koji nam se vraća u vidu problema napuštenih životinja, umesto efikasnog i humanog rešenja istog imaćemo samo sve više slučajeva kao što je slučaj svirepog ubistva četvoromesečnog šteneta sekirom od strane komšije (vest objavljena dana 7.02.2015. godine).
Koliko je ta praksa medija ukorenjena svedoči i najnoviji tekst (kučići izujedali 2 000 Beograđana, novosti 8.02.2015.)
Naša ideja nije da se stavi veto na izveštavanje o problemu napuštenih životinja i posledicama koje to ima po životinje, ljude i društvo u celini.
Međutim, šta je cilj? Rešenje problema ili prolongiranje zamene teza, a to je da su psi „pobesnele strašne zveri, smrtna, pretnja građanima Srbije, neprijatelji koje treba istrebiti jer su naši gradovi pod opsadom ovih užasnih stvorenja“.
Mediji bi pre svega trebalo da izveštavajući o ovom problemu to rade u kontekstu edukacije ističući pre svega uzrok, a to je neodgovorno vlasništvo tj. napuštanje i nekontrolisano razmnožavanje životinja u ilegalnim odgajivačnicama. Takođe, treba da ukazuju na zloupotrebu i situacione faktore u okviru kojih dolazi do rizičnih situacija na relaciji čovek-životinje. Konkretno, kada je reč o ujedima, pored namerne zloupotrebe istih možemo očekivati da će se indirektnim delovanjem medija kod jednog dela građana isprovocirati i pojačati strahovi koji ih vode samo ka nebezbednim ponašanjima u odnosu na životinje.
Da ne pominjemo odgovornost medija u pospešivanju mržnje i brutalnog nasilja nad životinjama.
I treće i najvažnije, mediji bi stalno trebali da edukuju javnost o načinu rešavanja ovog problema, a ne da ukazuju kako dosadašnje mere nisu dale efekta, pre svega ne preispitujući da li se i kako te mere sprovode.
U skladu sa navedenim pozivamo medije na društveno odgovorno ponašanje, poštovanje Zakona i Kodeksa, u vezi sa izveštavanjem iz oblasti problema napuštenih životinja. "