mosaic_sHiljade ljudi u Evropi koji se protive testiranju na životinjama u kozmetičke svrhe, je nedavno poklonilo svoje fotografije za specijalnu reklamu kampanje Reci NE surovoj kozmetici. Naše kolege i koleginice iz Evropske koalicije za ukidanje eksperimenata na životinjama su na sastanak koji se održao 18-19 oktobra u Briselu poneli ovu najnoviju sliku kampanje sa ciljem da utiču na donosioce odluka u Evropskom parlamentu i ujedno ih podstaknu da čuju glas gradjana i gradjanki Evrope i drugih zemalja kako bi se zauvek zabranilo testiranje na životinjama za kozmetičke proizvode koji se prodaju u Evropi.

rat-gmo_sECEAE je progovorila o zabrinutosti za životinje koje su upotrebljavane u francuskoj studiji o kukuruzu i otrovu protiv korova, koja privlači veliku naučnu kritiku. Istraživači sa Univerziteta Caen su tokom dve godine hranili pacove genetski modifikovanim (GM) kukuruzom prskanim popularnim otrovom protiv korova pod nazivom ”Roundup”.

no-cruelDirektiva 2010/63 EU propisuje obavezu da se do 2013. Evropska unija oslobodi svih kozmetičkih proizvoda testiranih na životinjama i da se sasvim prestane sa eksperimentima u oblasti kozmetičke industrije. Međutim, izloženi pritiscima velikih kompanija, vlasti razmatraju mogućnost produženje ovog roka. Cilj kampanje Reci NE surovoj kozmetici je da se izvrši masovni pritisak javnosti na evropske institucije da se dati rok ispoštuje.

bunnieKozmetičkoj kući Dermalogik (Dermalogica) je obustavljena dozvola za upotrebu Leaping Bunny logo (oznaka Zeka koji skače) zbog prodaje proizvoda u Kini

botox„Akcija Botox” u 15 zemalja Evrope – treba da skrene pažnju na težak položaj životinja koje se koriste za testiranje botoksa.

transport primataSvake godine hiljade majmuna se prevoze avio saobraćajem na sve strane sveta, da budu korišćeni u surovim eksperimentima i da uginu u laboratorijama. Tokom ovog transporta izloženi su buci, velikim temperaturnim promenama, dugom držanju u kavezima i nedovoljnoj ventilaciji.

Uspešna intervencija ECEAE je zaustavila nepotrebno testiranje na zečevima koje je zahtevala Evropska hemijska agencija.

rabbit-logo-on-whiteHCS (Human Cosmetic Standard) oznaku mogu da koriste jedino kompanije koje ni jedan svoj proizvod ili njegov sastojak ne testiraju na životinjama. ECEAE prati da li se kompanije pridržavaju pravila koja nalaže standard i reaguje suspendovanjem sertifikata ukoliko se pravila ne poštuju.